0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Metaverse Dünyasında KOBİ’ler!

Sık sık gündeme gelen ve internetin bir sonraki adımı olarak görülen Metaverse, sanal dünya ile gerçek dünyayı bizler için bir araya getiriyor. Metaverse’i dijital dünyanın bir devrimi gibi düşünebiliriz. Şirketlere ve KOBİ’lere birçok yenilik sunacağı şimdiden kulislerde konuşuluyor. Metaverse ekosisteminde şimdiden yerini ayırtan, yer almak isteyen marka ve kurumsal şirketlerin yatırım rekabeti oldukça ön planda.


Metaverse Evreninde Kendi İşletmenizi Oluşturabilirsiniz

Sık sık gündeme gelen ve internetin bir sonraki adımı olarak görülen Metaverse, sanal dünya ile gerçek dünyayı bizler için bir araya getiriyor. Metaverse’i dijital dünyanın bir devrimi gibi düşünebiliriz. Şirketlere ve KOBİ’lere birçok yenilik sunacağı şimdiden kulislerde konuşuluyor. Metaverse ekosisteminde şimdiden yerini ayırtan, yer almak isteyen marka ve kurumsal şirketlerin yatırım rekabeti oldukça ön planda.

Firmaların dijital dönüşüm ve iletişimlerini dijitalleştirme yönünde çalışmaları hızla devam ederken Metaverse’ün Kobilere sunacağı fırsatlar da işleri iyice hızlandırıyor. Peki, Kobiler bu dünyayı daha kolay nasıl anlayabilir? Bu sorunun cevabına değinelim.

Metaverse Bir Yenilik mi?

İlk defa 1992 yılında Neal Stephenson tarafından kaleme alınan Snow Crash romanında kurgusal bir dünyayı nitelemek için kullanılan Metaverse kavramı, başta Facebook olmak üzere çeşitli teknoloji devlerinin girişimleriyle yeniden anlam kazanmayı başardı.

Teknoloji şirketleri tarafından gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda geçtiğimiz yılın sonlarına doğru dijital dünyada popülerlik kazanan Metaverse kavramı, internet kullanıcılarının daha önce de çeşitli örneklerine şahit olduğu bir kavram olarak kendisini yeniden üretti. Uzmanlar; Second Life, Sanalika, Knight Online, Fortnite, Minecraft ve buna benzer birçok oyun evreninin Metaverse’ün sunduğu olanakları daha önce de sağladığının altını çiziyor.

Metaverse Ekonomisi Ne Kadar Güçlü?

Metaverse ekonomisinin 2030 yılına kadar 8 ila 13 trilyon dolar seviyelerine ulaşacağı öngörülüyor. Ayrıca Metaverse kullanıcı sayısının ise 5 milyar bandına ulaşması bekleniyor. Dünya devi köklü markaların yaptığı yatırımlar göz önüne alındığında Metaverse evrenlerinin 2022 Nisan ayında 21 milyar dolar değere ulaştığı belirtildi.

Metaverse Evrenlerine Nasıl Giriş Yapılır?

Kavram olarak ortaya çıktığı günden bu yana teknoloji şirketleri tarafından projelendirilen ve farklı amaçlarla yola çıkan birçok Metaverse evreni bulunuyor. Sandbox, AXS, Decentraland, OVR ile günümüzde Facebook tarafından Amerika ve Kanada’da beta sürümü yayınlanan Horizon World en popüler Metaverse evrenleri olarak ön plana çıkıyor.

İnternetin geleceği olarak nitelendirilen ve kullanıcı deneyimini yükselterek internete level atlatmayı amaçlayan Metaverse evrenine giriş yapmak için kullanıcıların öncelikle bir kripto cüzdanına ihtiyacı var. Mevcut evrenlere ait kripto para birimleri bulunuyor ve kullanıcılar genellikle ETH ve BSC üzerinden Swap işlemleri yaparak bu para birimlerine ulaşabiliyor. Kullanıcıların üyelik işlemlerinin ardından kripto cüzdanını evrene entegre etmesi gerekiyor. Ardından seçilen evrende alım ve satım işlemi yapılabiliyor.

Metaverse KOBİ’lere Ne Sunuyor?

Her ne kadar büyük ölçekli şirketlerin Metaverse yatırımları KOBİ’lerin geri planda kalmasını sağlasa da Metaverse evrenleri KOBİ’ler için de büyük avantajlar yaratıyor. Büyüyen pazarı ile KOBİ’ler için adeta biçilmiş kaftan olduğunu söyleyebiliriz. Metaverse evrenleri, ekonomik kazancın yanı sıra rekabet ve itibar anlamında da KOBİ’lere geri dönüş sağlayacak. Metaverse evreninde KOBİ’ler kendi işletmelerini veya platformlarını oluşturabilecek. Oluşturdukları platformlarda kendi ürün ve hizmetlerini sergileyebilecek, mevcut ve potansiyel müşterilerle kolayca iletişim kurabilecek.

Metaverse özellikle 18-29 yaş arasındaki tüketicilere KOBİ’lerin gelecekte en hızlı şekilde ulaşması adına önemli bir platform olarak öne çıkacak. Ayrıca KOBİ’ler metaverse dünyasında yaratacakları veya satın alacakları reklam alanlarıyla mevcut ve potansiyel müşterilerine ulaşma imkânına da sahip olacak. KOBİ’ler metaverse evreninde toplantılar düzenleyebilecek, etkinlikler organize edebilecek veya farklı sektörlerden markaların sanal evrenleriyle iş birliklerini de gerçekleştirebilecek.

Kobiler için cazip hale gelen Metaverse mutlaka keşfedilmesi gerekilen bir platform. Geleceğe hazır olan her işletme bu keşif için adımlarını atmaya başladı bile. Gelin birlikte işinizi metaverse taşıyalım. İşletmenizin dijital dönüşümünü şimdiden tamamlayalım.

Kobi-Line Haber Merkezi
23.06.2022


Bu haberi okuyanlar şu sayfaları da ziyaret etti:
KOBİ'lerin Yeni Adresi 'Derin Teknoloji Üssü' Açıldı!
Dijital Reklamlar Cirolarınızı Katlıyor!


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 3184 defa görüntülendi.
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45
     
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ