İptal & İade İşlemleri
Siparişimi nasıl iptal edebilirim?
Aynı gün içerisinde hizmetin ifası başlamadan önce aşağıdaki adımları takip ederek iade edebilirsiniz.
· 1. kobi-line.com.tr ana sayfasının altında yer alan “İletişim” linkini seçin.
· 2. Ad & Soyad ve iletişim bilgisi alanlarını doldurun.
· 3. “Mesajınız” alanına iptal ile ilgili açıklama içeren bir metin yazarak gönder linkini tıklayın.
Mesajınız bize ulaştığında, o gün içerisinde siparişinizin iptali gerçekleşecek ve konuyla ilgili size geri dönüş yapılacaktır.
Veya müşteri hizmetlerimizi arayarak İade Kabul Formunu talep edip imzalayarak iade talep edebilirsiniz. Tel: 0850-8112444
Ancak aynı gün içerisinde onayınızla birlikte hizmetin ifası başlamışsa cayma hakkınız bulunmamaktadır.
Satın aldığım ürünü iade etmek istediğimde ne yapmam gerekiyor?
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 15/ğ-h maddeleri gereği, elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya hizmetin ifası başladıktan sonraki süreçte cayma hakkı bulunmamaktadır. Yine aynı yönetmeliğin 11/3. Maddesine göre –dijital- sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, müşteri iade dilekçesi formunu en geç hizmet ifasına kadar göndermek zorundadır.
Kobi-Line, müşteri memnuniyetini ve hizmet kalitesini birinci planda tutup önemsediği için müşteri memnuniyeti açısından aşağıdaki şartlarda iade etme hakkına sahiptir.
Danışmanlık hizmet paketlerimiz 12 aylık bir süreci kapsadığından ve 12 aylık bir taahhüt karşılığında bir paket ücreti sunulduğundan, hizmet süresi dolmadan iade talebi olması durumunda yani taahhüdün müşteri tarafından bozulması halinde, cayma bedelleri ve o zamana kadar verilen hizmet-işlem ücretleri kesilerek veya tahsilatı için fatura edilerek iade verilebilir.
Buna göre aşağıdaki şekilde faturalandırılır veya iade edilecek tutardan kesinti yapılır:
- Telefon, santral, müşteri hizmetleri ve veri tabanı ücreti: %5
- Banka ve Kredi Kuruluşları İşlem ve Komisyon Bedeli: %10
- Kobi Uzmanı görüşme seansı saatlik ücreti: 3500TL
- KDV: %18
- Kurumlar Vergisi: %25
- Damga Vergisi: %5
- Vergi Mükellefleri ise iade faturası kesmesi zorunludur.
Bu şartlarda İade Kabul Formunu imzalayarak tarafımıza göndermeniz durumunda iade işlemi sağlanacaktır.
Satın aldığım "Devlet Hibe Teşvik ve Destekleri" danışmanlık hizmetini iptal edebilir miyim?
Tele-Danışmanlık hizmetleri, Müşteri'ye elektronik ortamda anında ifa edilen bir hizmet olup, niteliği gereği Müşteri'ye iadesi mümkün değildir. Ayrıca Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in 11 ve 15 maddeleri uyarınca da Müşteri'nin cayma hakkı bulunmamaktadır.
Her türlü telefon, ses, video, e-mail ve bilgisayar kayıtları delil niteliğindedir.
Ürün/Yazılım/Donanım İade Adresi:
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
İade edilen ürünün tarafımıza ulaşmasıyla birlikte, ürünün iade şartlarına uygunluğu kontrol edilerek, iade süreci başlatılır. İade ürün bedeli, iade ettiğiniz ürün depoya ulaştığı andan itibaren, ürünün iade şartlarına uygunluğu kontrol edildikten sonra 10 gün içinde ürünün iade tutarı tarafımızdan bankanıza yatırılır. Bankanıza bağlı olarak 10 iş günü içerisinde de ürün bedeli “artı bakiye” olarak kredi kartınıza yansır. Bu süreç tamamen bankanıza bağlıdır ve kobi-line.com’un bankanıza müdahale etme hakkı yoktur.
Satın aldığım ürün kusurlu ise ne yapmam gerekiyor?
Satın aldığınız ürünün kusurlu çıkması halinde, aldığınız ürünü teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde iade edebilirsiniz.
Bu tür bir durumla karşılaşmanız halinde yukarıdaki adımları izleyerek ürünü tarafımıza göndermeniz gerekmektedir. Şikâyetiniz tedarikçi firmalara iletilerek inceleme süreci başlatılır. Üründe kullanımdan doğan bir kusur yoksa ürün bedeli tarafınıza geri ödenir.
İade kapsamı dışındaki ürünler nelerdir?
Danışmanlık Hizmetleri, Sigorta Poliçeleri ve Tek kullanımlık ürünler, hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
İade etme süresi kaç gündür?
Tüketici Kanunu’nda yer alan ‘Sebep Göstermeden Cayma Hakkı’ sadece ürünü teslim aldığınız günü takip eden ilk 14 iş gününü içermektedir. Üründeki herhangi bir kusurdan kaynaklanan iadelerde ise bu süre 30 gündür. Hizmet satışlarında, hizmetin ifası başlamadan önceki 14 gün içinde iade edilir, şayet onayınızla birlikte hizmetin ifası başlamışsa cayma hakkınız bulunmamaktadır.
İade işlemlerinde kargo masraflarını ben mi ödeyeceğim?
İade talebiyle kobi-line.com’a gönderdiğiniz tüm ürünlerin kargo masrafları firmamıza aittir. Bunun için iade esnasında anlaşmalı kargo şirketimize ürünü “Karşı Ödemeli” olarak teslim etmeniz yeterlidir.
Satın aldığım ürünü iade ettim, indirim kuponum iade olur mu?
İade edilen siparişlerinizde kullanmış olduğunuz indirim kuponlarınız, iadenizin bize ulaşmasından ve onaylanmasının ardından hesabınıza tekrar yüklenecektir.
İade işleminden ne kadar zaman sonra geri ödeme hesabıma yansıyor?
İade ürün bedelleriniz iadenizin bize ulaşmasından ve onaylanmasının ardından 10 gün içinde bankanıza aktarılır. Bankanıza bağlı olarak 10 iş günü içerisinde de, ürün bedeli “artı bakiye” olarak kredi kartınıza yansır. Bu süreç tamamen bankanıza bağlıdır ve kobi-line.com’un bankanızın süreçlerine müdahale etme hakkı yoktur.
Kaynaklar:
6502 Sayılı Tüketicinin Koruması Hakkında Kanun
29188 Sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
Ziraat IBAN | TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06 |
İşbank IBAN | TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96 |
Akbank IBAN | TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45 |