0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Yurt Dışı Pazarlara Nasıl Girilir?

İhracat yapmak her işletmenin en büyük arzusudur. Yurt dışına açılmak ve ihracat yapmak istiyorsanız püf noktalarını da bilmek zorundasınız. Öncelikle işletmenizi büyütecek stratejik yolu belirlediniz mi? Yurt dışı pazarlarına açılmak, birçok işletme sahibinin işini büyütmek için adım atmayı düşündüğü yollardan biridir. İşletmenizi dünya çapında tanınır kılmak üzere büyüme sağlamak istiyorsanız yurt dışı pazarına yönelik stratejilere ağırlık vermelisiniz. Ama nasıl?


İhracat ve E-İhracat Nasıl Yapılır?

İhracat yapmak her işletmenin en büyük arzusudur. Yurt dışına açılmak ve ihracat yapmak istiyorsanız püf noktalarını da bilmek zorundasınız. Öncelikle işletmenizi büyütecek stratejik yolu belirlediniz mi? Yurt dışı pazarlarına açılmak, birçok işletme sahibinin işini büyütmek için adım atmayı düşündüğü yollardan biridir. İşletmenizi dünya çapında tanınır kılmak üzere büyüme sağlamak istiyorsanız yurt dışı pazarına yönelik stratejilere ağırlık vermelisiniz. Ama nasıl?

Yurt dışı pazarı dinamik olarak yurt içi pazarından daha kapsamlıdır. Doğal olarak daha geniş nitelikleri ve detaylı bir oyun alanını ön plana çıkarır. Bu durumdan kazançlı çıkmak için belirli stratejileri uygulamanızı gerektirir. Global çapta müşterilere hitap edeceğinizden dolayı onlara en etkili biçimde ulaşmanın yollarını bulmalısınız.

Stratejileriniz doğrultusunda yurt dışına yapacağınız işlemler ihracat başlığı altında toplanır. Bir diğer tabirle dış satım olarak da tanımlanabilen bu işlemler sırasında işletmenizin kurulu olduğu ülke sınırları dışına çıktığınız için birtakım kurallara uyum sağlamanız gerekir. Her ülkenin kendine has kuralları vardır.

Hem stratejilerinizi oluştururken hem de ürünlerinizi yurt dışına pazarlamayı planlarken bu altın kurallara uyum sağlayarak siz de başarı sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra süreç devam ederken birtakım işlemlerle ihracat sürecini kolaylaştırmanız olasıdır. İhracat nasıl yapılır noktasında üzerinde durmanız gereken temel noktaları mutlaka öğrenmelisiniz. Bilmiyorsanız bir bilene mutlaka danışmalısınız. Yapacağınız hata sizi felakete sürükler.

Yurt Dışı Pazarlarına Nasıl Girilir? E-İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?

Yurt dışı pazarı için seçilebilecek olan stratejiler iç pazara göre daha uğraş gerektiren, birtakım yükümlülükleri bulunan süreçleri kapsar. Bunun temel nedeni yurt dışında ulaşılabilecek müşteri sayısının iç pazara göre daha fazla ve çeşitli olmasıdır. Bu nitelikler doğrultusunda müşterilere ulaşmak için izlemeniz gereken yollar karmaşık hal alabilir. Bunun için öncelikle ilk girişinizde müşterileri tanımanız zor olabileceğinden sağlam adımı atmaya gayret edin.

Son yıllarda yaşamın birçok noktasını etkileyen dijitalleşme, birçok sektörde olduğu gibi ihracat noktasında da çeşitli avantajları size sağlar. Ticaretin, dijital olanakların gelişimi ile elektronik ortama daha fazla kayması sonucunda E-Ticaret sektörü yükselişe geçmiştir. Sektör içinde online veya dijital yollarla gerçekleştirilen yurt dışına yönelik çeşitli işlemler E-İhracat başlığı altında toplanır. İhracat nedir, nasıl yapılır, noktasında öncelikle standart veya elektronik yollardan hangisini kullanacağınızı kafanızda netleştirmeniz gerekir.

Standart yöntemlerle gerçekleşen süreç genellikle şu şekilde ilerler:

Müşterilere ulaşma,
Teklif, ödeme ve banka bilgileri bazında müşterilerle anlaşma,
Gönderilecek ürünlerin tedariki,
Ürün sevkiyatı (Gümrüğe gidiş),
Gümrükten çıkış için gerekli evraklar,
Evraklara göre kopya veya asıllarının müşterilere ulaştırılması,
Müşterin iç nakliyeyle ürünleri elde etmesi,
İhracat dosyasının kapatılması.

Bu işlemler küçük değişiklikler barındırmakla beraber yurt dışı pazarında e-ticaret nasıl yapılır sorusunu sorduğunuzda da geçerliliğini korur.

Müşteri Kazanımında Yurt dışı Pazarının Önemi

Standart veya e-ihracat fark etmeksizin başarıya ulaşmanın ilk aşaması müşterilerden geçer. Ticaret çift taraflı bir sektör olduğundan dolayı müşteri olmadığı durumlarda veya yeteri kadar müşteriye ulaşılmadığında işletmenin gelişmesinden söz etmek pek mümkün olmaz.

Daha fazla müşteri kazanmak için giriş yapacağınız yurt dışı pazarı, yerel pazara göre daha avantajlıdır. İşletmenin büyüklüğüne göre yurt içinde binlere hitap ederken milyonlara, milyonlara hitap ederken milyarlara ulaşmanız yurt dışı pazarı sayesinde mümkün olur. Bunun için sıfırdan ihracat nasıl yapılır noktasında öncelikle müşterileri kazanımına yönelik stratejiler oluşturmanız gerekir. Yerele oranla çok daha fazla kişiye hitap edebildiğiniz için temelde doğru adımları attığınız takdirde başarıya ulaşmanız çok daha mümkün hale gelir.

İşletmenizin yerelde yeterli müşteri talebini ve desteğini göremediği durumlarda yurt dışı pazarına geçmeniz işinize yarayabilir. Çeşitlenen pazarlar sayesinde ürünlerinizin talep göreceği pek çok farklı alana ulaşmanız mümkündür. Bütünüyle ihracat odaklı gelişme politikası izlemeniz de çeşitlenen pazarlar sayesinde mümkün olabilir. Bu noktadan yola çıkacak olursak başarılı bir dış satım trafiği yakalamak ve çok sayıda müşterilere ulaşmak için pazarları iyi analiz etmeniz gerekmektedir.

Devlet desteklerini de ihmal etmemeniz gerekir. İhracata sınırsız kalemde destek verilmektedir. Özellikle pazar araştırması yaparken devletten %75 oranında hibe alabilirsiniz. Siz de yurt dışına açılmayı planlıyorsanız uzman ekibimizle görüşüp verilen hibe ve teşvikleri öğrenebilir yurt dışı yolculuğunuzda profesyonel hizmet alabilirsiniz.

Kobi-Line Haber Merkezi
08.04.2022


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 1199 defa görüntülendi.
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45
     
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ