0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Rakip Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Günümüzde hangi sektöre hizmet veya ürün sunmak istemeniz fark etmeksizin, bir rakibiniz olmaması neredeyse imkânsızdır. Bu yüzden kendi sektöründe yer edinmek ve başarılı olmak isteyen girişimciler, firmalar, işletmeler veya markalar, rakiplerinden farklı olarak neler yapabileceklerine ve rakiplerinden bir adım öne nasıl geçebileceklerine bakmaktadırlar.


Rakip Analizi ve Örnekleri Nelerdir?


 

Günümüzde hangi sektöre hizmet veya ürün sunmak istemeniz fark etmeksizin, bir rakibiniz olmaması neredeyse imkânsızdır. Bu yüzden kendi sektöründe yer edinmek ve başarılı olmak isteyen girişimciler, firmalar, işletmeler veya markalar, rakiplerinden farklı olarak neler yapabileceklerine ve rakiplerinden bir adım öne nasıl geçebileceklerine bakmaktadırlar.

İşte burada sektöründe fark yaratmak isteyen firmalar, girişimciler ya da yatırımcılar, piyasa ya da rakip analizi yaparak, sektördeki diğer firmaların hamlelerini görerek ve o hamlelere göre kendilerini geliştirerek ve konumlandırarak önlemler almaktadır. Peki, o zaman rakip analizi nedir, nasıl yapılır?

Rakip Analizi Nedir?


 

Rakip analizi, hangi sektöre ürün veya hizmet sağlarsanız sağlayın, piyasadaki rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya çıkarılmasını sağlayan çok önemli bir analizdir. Rakip analizi sayesinde rakiplerinizin doğru ve yanlışlarını, güçlü ve yetersiz oldukları alanları tespit ederek, büyüme ve ilerleme stratejinizi bu analizin sonucuna göre gerçekleştirebilirsiniz.

Rakip analizi yapmak için ise bazı soruları cevaplandırmanız gerekmektedir. Örneğin; rakipleriniz kimler, rakiplerinizin sunduğu ürün ya da hizmetler neler, rakipleriniz sektörde ne kadar süredir var, rakiplerinizin mevcut stratejileri nelerdir, rakiplerinizin güçlü ve zayıf yanları neler gibi sorular birer örnektir. Rakip analizi yapabilmek için bunlar gibi pek çok soruya cevap vermeniz gerekmektedir.

Rakip Analizi Örnekleri

Hizmet ya da ürün sunacağınız sektöre göre pek çok farklı rakip analizi örneği verilebilir. Sık sık kullanılan rakip analizi yöntemlerine örnekler verecek olursak;


SWOT Analizi Yöntemi: SWOT kelimesi, strengths (güçlü yönler), weaknesses (zayıf yönler), oppurtunities (fırsatlar) ve threats (tehditler) kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Her marka sahibinin güçlü ve zayıf yönlerini listeleyerek bunlardaki fırsatları ve tehditleri analiz etmelerine SWOT analizi denilmektedir.

Rakip Dizisi (Competiror Array) Yöntemi: Rakiplerinizin performansını anlamanızı sağlayan bir yöntemdir. Bu analiz ile rakiplerinizin pazara sağladığı katkıları ölçebilirsiniz. Bu sayede pazarlama ve satış stratejinizi bunlara göre şekillendirebilirsiniz.

PEST Analizi Yöntemi: PEST kelimesi, Politik, Ekonomik, Sosyal ve Teknolojik kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Rakiplerinizin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik alanlardaki gelişmelerini ve kendi gelişmelerinizi bu yöntemle analiz edebilirsiniz.

Siz de yeni iş kurarken, iş geliştirirken, yatırım yaparken mutlaka bu analizleri yapmalısınız. Her işletme veya girişimci bunu bilmeyebilir ama öğrenmek zorundadır. Özellikle ilk kez iş kuracaklar, ilk kez yatırım yapacaklar ya da bu analizleri bilmeyenler işin uzmanlarından profesyonel yardım almak durumundadırlar.

Kobi-Line Haber Merkezi
12.10.2022


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 1112 defa görüntülendi.
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45
     
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ