0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Pazar Araştırması Yapmadan İş Kurmayın!

Mal/Ürün ya da hizmet üreten bir işletme kurmadan önce mutlaka pazar araştırması yapmalısınız. Yeni bir iş kurma aşamasında bunun önemi oldukça büyüktür. Girişimciler işletmesini kurmak istediği konumu, çevresini, hitap edeceği kitleyi ve pazarı kapsamlı bir şekilde araştırmalı ve de faaliyetlerini ona göre biçimlendirmelidir.


Bilinçli Girişimci ve Akıllı Yatırımcının Bilmesi Gerekenler

Mal/Ürün ya da hizmet üreten bir işletme kurmadan önce mutlaka pazar araştırması yapmalısınız. Yeni bir iş kurma aşamasında bunun önemi oldukça büyüktür. Girişimciler işletmesini kurmak istediği konumu, çevresini, hitap edeceği kitleyi ve pazarı kapsamlı bir şekilde araştırmalı ve de faaliyetlerini ona göre biçimlendirmelidir.

Herhangi bir pazara girmeden önce, hedef yani mal ve hizmetlerin sunulacağı pazar hakkında, müşteri grupları ve rakipler ile ilgili soru sorma, gözlem yapma ve bilgi toplama ve sonuçları analiz etme sürecine Pazar araştırması denmektedir.

Pazar araştırması sayesinde sizler ürünlerinizin tüketiciler tarafından neden satın alınmak istediklerini de bilmenize yardımcı olur. Bu bilgiler doğrultusunda tüketicilerinize çözüm sağlayarak onların etkileneceği türden pazar ürünleri üretip sunarak ya da satarak başarı yüzdenizi arttırabilirsiniz.

Pazar araştırması yaptığınız takdirde faaliyetleriniz ile hitap edeceğiniz müşterilerinizin, kültürel ve toplumsal, sosyo-ekonomik, coğrafi ve kişisel alanları hakkında bilgi sahibi olmuş olursunuz. Üretmiş olduğunuz ürününüze herhangi bir talep olup olmadığı hakkında ve bu talep karşısında karşı karşıya olduğunuz ya da olacağınız rakiplerinizi analiz edebilirsiniz.

Bir işletme üreteceği ürünlerini piyasadaki yani pazarın durumuna bağlı olarak arz ve talep dengesini anlayabilir ve ona göre ne kadar, ne ölçüde üretim yaparak satışa sunacağını karar verir. Siz girişimciler kar ya da zararınızın ne olacağını bilmeden bir üretim yapmak istemezsiniz. Bunun için detaylı bir Pazar araştırması sayesinde üretim miktarınızı, stoklayacağınız ürünlerin adedini ona göre belirlemiş olup riske girmemiş olursunuz.

Hedef pazarın koşullarını yani durumunu öğrenip değerlendirdikten sonra kişinin swot analizini de yapması çok önemlidir. Güçlü yanlarını, zayıf yanlarını, tehditleri ve de işletme adına fırsatları iyi bir şekilde analiz ederek bunu da mevcut durumdaki pazarla ilişkilendirdiği takdirde işletmenin başarısız olma gibi bir durumu söz konusu olamaz.

SWOT analizi, pazar araştırması gibi analiz ve değerlendirme süreçlerinde yeni bir işletme kurma aşamasında uzman bir KOBİ danışmanından yardım alabilirsiniz. Bunun sizlere büyük bir avantaj sağlamasının yanında rakiplerinizden bire-sıfır şeklinde daha ileride gider ve adımlarınızı daha sağlam atmış olursunuz.

Kobi-Line, uzman danışman ekibi ile sizleri pazarda nelerin beklediğini, kuracağınız işin mevcut Pazar alanındaki konumunu, belli başlı analizler ve tecrübeli bilgileri sayesinde sizlere yönlendirmeler yapar ve gerekli bilgileri aklınızda soru işareti bırakmayacak şekilde sizlere aktarmış olurlar. Unutmayın, danışan dağı aşmış, danışmayan düz ovada yolunu şaşmış.

Kobi-Line Haber Merkezi
05.05.2021


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 600 defa görüntülendi.
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45