Markalaşmanın Önemi Nedir?
Markalaşma, işletmelerin ve girişimcilerin dünya pazarlarında yer sahibi olma ve ticaret hacmini arttırma bakımından çok önemli bir unsur haline gelmiştir. Pek çok firma ve girişimci markalaşmak için yüksek reklam giderlerini göze almakta ve piyasada adlarını markalaştırmaya yönelik girişimlerde bulunmaktadırlar.
Türkiye’nin markalaşma çalışmalarına yeni bir aksiyon kazandıracak Yükselen Markalar Projesi başladı. İstanbul Ticaret Odası liderliğinde, TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu ve Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi ortaklığında yürütülen ‘Yükselen Markalar Projesi’ 12 Ekim’de başladı. Proje kapsamında 416 kadın girişimci, 5 hafta boyunca 60’ı aşan eğitmen kadrosunun vereceği markalaşma webinarlarına katılacak. Eğitim webinarlarının tamamlanmasını izleyen süreçte, jürinin yapacağı değerlendirmeler sonucunda katılım şartlarını sağlayan girişimcilerle projede ikinci aşamaya geçilecek. İkinci aşamada ise atölye çalışmalarının gerçekleştirilmesi öngörülüyor. Atölye çalışmalarına katılan girişimciler arasından yine yapılacak değerlendirmeler neticesinde farklı kategorilerde ödüller verilecek.
Türk Markaları Değerlenecek
İlk eğitimin açılışında konuşan İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç, Yükselen Markalar Projesi ile üretimin içindeki kadın girişimcileri yeni bir aşamaya taşımaya çalıştıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Kadın girişimcilerimiz yenilikçidir, risk almayı bilirler. Yenilikçi özelliklerinin yanında öncüdürler. Rekabetçi düşünceye de sahipler. Bize düşen, kadın girişimcilerimize bu niteliklerin ortaya çıkmasını temin edecek platformları oluşturmak. Yükselen Markalar Projesi ile işte bunu yapmaya çalışıyoruz. Bir başka ifadeyle markalaşmayı sağlamaya çalışıyoruz. Gerekli niteliklere sahip ürünlerini hak ettikleri değere kavuşturmaları için platform oluşturuyoruz.”
Dünyanın en değerli ilk 500 markası içerisinde artık Türk markalarının da olmasını istediklerini vurgulayan TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı ve İTO Meclis Üyesi Hatice Güner Kal ise markalaşmaya verilecek her türlü desteğin ülke geleceği için önemli bir yatırım olduğunu vurguladı. Kal, şöyle devam etti: “Bu projeyle kendi ürünlerini üreterek markalarını yaratmak isteyen kadın girişimcilerimize, markalaşma yolculuğunda eşlik etmek, onlara destek olmak istiyoruz. Kadın girişimcilerimizin yurt içinde ve yurt dışında markalaşmalarını sağlamak için bu projeyi hayata geçirdik.”
Kişisel Markalaşmada 12 Tavsiye
1. Kendinizi tanımalısınız. Kişisel SWOT analizinizi yapın. Yani neleri iyi yapabileceğinizi, zayıf ve güçlü yanlarınızı, fırsatları tetkik edin.
2. Hikâyesi olmayan marka olmaz. Kurgulamayın, var olana sahip çıkın.
3. Kibar olun. Kimsenin içini daraltmayın.
4. Prensipli ve dakik olun. e-posta veya mesaj atmadan önce kontrol edin, imla hatası yapmayın.
5. Cesur ve kararlı olun. Marka yaratmak isteyen önce kendisi marka olmalı.
6. İnsanlarla tanışmaktan çekinmeyin. Sizi ve işinizi çok net anlatan bir cümleniz mutlaka olmalı.
7. İnternet sayfanız, kartvizitiniz, ağzınızdan çıkan her cümle anlaşılır olmalı.
8. Eğer yaptığınız iş yararlı ve anlaşılır ise mutlaka başarı gelir.
9. Eğer ürününüz gerçekten en iyisiyse, ucuz olmayın. Fiyat ve kalite sizi algıda belli bir yere çıkarır.
10. Sözleşmeniz sıkı olmalı. Sözleşmesi sağlam olan marka olur.
11. Kızabilirsiniz ama küsmeyin.
12. İnatçı değil, azimli olun.
Kobi-Line Haber Merkezi
26.10.2020
Ziraat IBAN | TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06 |
İşbank IBAN | TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96 |
Akbank IBAN | TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45 |