0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Marka Değeri Nedir?

Günümüzde bir ürünün markası sadece ürüne ve üreticiye dair bilgiler vermez. Aynı zamanda markanın değeri ile birlikte tüketici için bir karar mekanizması oluşturur. Marka değeri, hedef kitlenin o marka ile özleştirdiği ve diğer markalardan farklılaştırdığı ürün değerlerinin bütünüdür.


Marka Değerinizi Nasıl Artırırsınız?

Günümüzde bir ürünün markası sadece ürüne ve üreticiye dair bilgiler vermez. Aynı zamanda markanın değeri ile birlikte tüketici için bir karar mekanizması oluşturur. Marka değeri, hedef kitlenin o marka ile özleştirdiği ve diğer markalardan farklılaştırdığı ürün değerlerinin bütünüdür. Marka değeri, müşteriye yeni bir değer katar ve müşterinin satın alma sürecini etkiler. Marka değeri satış hacmini de doğrudan etkileyen bir maddedir. Bir marka değerli, kalıcı ve güçlü olmayı düşünüyorsa öncelikle tüketicisinin kalbine dokunmak zorundadır. Sonu mutlu ve başarılı biten satın alma süreci marka değerinin yükselmesini sağlar.

Finansal değer olarak da tanımlayabileceğimiz marka değeri, müşteri tabanı ve tüketicilerle olan iletişimini de kapsamaktadır. Satılan ürün adedi ve şirketin yıl içerisinde ne kadar para kazandığı bir faktörken, tüketiciye sunulan değer ve marka sadakati de bu süreçte dikkate alınır. Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Bir markanın toplum üzerindeki değeri ne kadar yüksekse rakiplerine karşı o kadar öne geçmiştir. Tüketici, markayla buluştuğunda, markanın sunduğu ürünün üretim kriterleri ikinci planda kalır.

Marka değeri stratejik olarak çok önemlidir. Markanın varlığı açısından tüketicinin markaya layık gördüğü değer her zaman esas alınır. Dolayısıyla markala her açıdan işletmelerin geleceğini belirleyen kilit noktadır. Marka değerini artırmanın uzun vadeli bir çalışma yapılması gerektiği gibi her markanın değeri de farklılık göstermektedir.

Öncelikle marka değerinizi artırmak için bir marka kimliği oluşturmanız gerekir. Hedef kitlenizle olan ilişkilerinizin de sağlam olması gerekir. Bunu sağlamak için de hedef kitlenizi yakından tanımanız, onların beklentilerini anlayarak, satış, reklam ve pazarlama stratejilerinizi bu yönde geliştirmelisiniz. Hedef kitle analizi yaparak markanızı tercih eden ya da etme potansiyeli olan müşteri profillerini oluşturabilirsiniz.

Bir marka, ürüne veya hizmete değer katar ve kendine has bir müşteri kitlesi yaratır. Marka değeri, sahip olduğunuz müşteri tabanıyla da doğru orantılı olduğu gibi müşteri memnuniyeti de bu değeri etkilemektedir. Satış öncesi ve sonrasında yüksek kalite ile ve her müşteriye aynı standartta hizmet vermeniz marka değerini artırmaktadır. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmanız gerekli. Sosyal medyanın yanı sıra SEO ve içerik pazarlamayla içerikler üreterek, içerik pazarlama çalışmaları yapmanız kullanıcıların internette markanızla ilgili daha fazla içerikler karşılaşmalarını sağlar.

Marka olma ve marka değeri artırma sürecinde elbette ki işletmelerin birçok maliyeti olacaktır. Ancak devlet hibe ve teşviklerinden yararlanarak bu giderleri minimum orana indirebilirsiniz. Kobi-Line Kobi Destek Merkezini arayarak, devlet hibe ve teşvikleri hakkında detaylı bilgiye alanında uzman ve sertifikalı danışmanlar sayesinde siz de ulaşabilirsiniz.

Kobi-Line Haber Merkezi
10.05.2021


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 1454 defa görüntülendi.
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45
     
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ