0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Covid-19’un İş Hayatına Etkileri

Pandeminin işletmeler üzerindeki etkilerini son dönemde gündemde görüyoruz. Özellikle mikro ve küçük ölcekli firmalar Covid-19 krizinin etkisini daha fazla hissetmeye hızla devam ediyor. Toplum olarak ve çalışma hayatındaki kişiler bu süreci atlatana kadar yeni bir uyum sürecine girdi. Bu süreç şirketler ve çalışanlar için kuşkusuz geleceğe dair kilit noktalarının sinyallerini veriyor.


Avantajlar ve Dezavantajlar

Pandeminin işletmeler üzerindeki etkilerini son dönemde gündemde görüyoruz. Özellikle mikro ve küçük ölçekli firmalar Covid-19 krizinin etkisini daha fazla hissetmeye hızla devam ediyor. Toplum olarak ve çalışma hayatındaki kişiler bu süreci atlatana kadar yeni bir uyum sürecine girdi. Bu süreç şirketler ve çalışanlar için kuşkusuz geleceğe dair kilit noktalarının sinyallerini veriyor.

Korona virüsün etkileriyle birlikte dijitalleşmede hız kazandığımız da aşikâr. Dijital dönüşüm yolculuğuna başlamış her işletme, krizlerden diğer şirketlere göre minimum oranda etkilenir. Uzaktan çalışma konusunda dijital altyapıları daha hazır, insan prosedürleri, iş yapış şekilleri, alışkanlıkları ve kültürleri daha çok oturmuş firmalar kuşkusuz böyle dönemleri diğerlerine oranla daha başarılı bir şekilde atlatacaklardır.

Uzaktan Çalışma Yaygınlaşıyor

Son yıllarda esnek çalışma koşullarının ön plana çıkan bileşenlerinden biri olan uzaktan çalışma aslında tercih esasına dayanarak uygulanan bir kavramdı. Bugün evden, bir kafeden veya herhangi bir lokasyondan çalışarak işlerimizi yürütebiliyoruz. Pandemi sebebiyle gündeme düşen evden çalışma gittikçe yaygınlaşmaya başlamıştır. Sisteminizi ve gerekli alt yapınızı doğru bir şekilde oluşturduğunuzda ofisin içerisinde bir masada çalışmakla evdeki bir masada çalışmak arasında bir fark olmaz. Yüz yüze konuşma, telefon, mail trafiğinin çok olduğu, her işin kişiye bağlı ilerlediği bir işletmede tabii ki süreç oldukça zorlaşacaktır.

Avantajlar: Şirketinizde uzaktan çalışmaya yönlendirdiğinizde en çok avantaj sağlayacak alan kuşkusuz maddi yönde olacaktır. İç ve dış servis hizmetleriniz, enerji tüketiminiz, personel fazlalığı gibi durumlardan kaynaklanan maliyetleriniz düşecek. Kalabalık ofislerdeki ses ve gürültülerden dolayı gelişebilen verimsizliğinin önüne geçmiş olursunuz. Bunlar gibi birçok avantajdan bahsedebiliriz.

Dezavantajlar: Çalışanların belli bir rutini oturtma zorluğu, zaman yönetimini doğru yapamamak ve ekipler arasındaki koordinasyonsuzluk gibi dezavantajlara da neden olabilecektir. Ayrıca, uzun süreli uzaktan çalışma düzeninin getireceği şirket aidiyetinin azalması, olası verimlilik düşüşlerine sebep olabilir. Azalan ve ne zaman geri döneceği belirsiz talep ve bozulan tedarik zinciri, işletmelerde nakit ve işletme sermayesi sorunları yaratabilir. İşletmelerin nakit sıkıntısı çeken müşterilerinden alacaklarını zamanında tahsil edilmesinde zorluklar yaşanıyor. Ticari hayatın içinde kritik bir rol oynayan vadeli çekler bu dönemde nakit akışında yaşanan sıkıntılar sebebiyle ciddi tahsilat sorunlarına yol açıyor.

Kobi-Line Haber Merkezi
20.04.2021


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 10154 defa görüntülendi.
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45