0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Kobi’lerden E-Ticarete Büyük İlgi!

Dijitalleşme, işletmelerin iş yapış süreçlerinde her şeyi değiştiriyor ve birçok alanda büyük kazanımları da beraberinde getiriyor. Zorlukları da olan dijital teknolojiler aynı zamanda işletmeler için çok büyük bir fırsat oluyor. Özellikle dijital platformların KOBİ’lerin büyümesinde çok önemli rol oynadığını söyleyebiliriz.


Dijitalleşmenin İşletmeler Üzerindeki Etkisi

Dijitalleşme, işletmelerin iş yapış süreçlerinde her şeyi değiştiriyor ve birçok alanda büyük kazanımları da beraberinde getiriyor. Zorlukları da olan dijital teknolojiler aynı zamanda işletmeler için çok büyük bir fırsat oluyor. Özellikle dijital platformların KOBİ’lerin büyümesinde çok önemli rol oynadığını söyleyebiliriz.

E-ticaret yapan işletmeler, geleneksel işletmelere göre daha avantajlı konuma geçmişlerdir. E-ticaretle satış hacminin artması; çağın gereklerine uyum sağlamak ve özellikle web sitesi ile birlikte kurumsal kimliğin güçlenmesi, dijitalleşme konusunda KOBİ’lerin motivasyon kaynağı olduğu söylenebilir.

Pandemi döneminde katlanarak büyüyen e-ticaret kanallarına KOBİ’ler büyük ilgi gösteriyor. Salgın sürecinin başından bu yana 415 bin 890 yeni e-ticaret işletmesi açıldı. 2021 sonu itibariyle e-ticaret alanındaki işletme sayısı 484 bini aştı.

Dijitale Taşınan Ticaret

Salgın sürecinde uygulanan kısıtlamalar sebebiyle fiziksel ticaretin, özellikle de hizmet sektöründeki faaliyetlerin sekteye uğramasıyla birlikte, KOBİ niteliğindeki firmalar dijital kanallara yöneldi. Geçen 2 yıllık sürede birçok işletme e-ticaret alanında önemli ölçüde büyüme başarısı gösterdi. Tüketici talebinin de dijital kanallara kayması sonrasında fiziksel satışlar ikinci planda kalırken, e-ticaret altyapısına yatırım yapan firmalar da işlerini büyüttü.

E-Ticaret İşletmelerinin %40’ı İstanbul’da

E-ticaret alanına yönelik göç dalgası rakamlara da yansıdı. Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan 2021 yılı e-ticaret verilerine göre, Türkiye’de pandemiyle geçen son 2 yılda 415 bin 890 yeni e-ticaret işletmesi açıldı. Bununla birlikte e-ticaret faaliyetinde bulunan işletme sayısı da geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 88 artarak 484 bin 347 oldu. 2019 yılsonunda Türkiye’de faaliyet gösteren e-ticaret işletme sayısı 65 bin 457 olurken, geçen iki yıllık süreçte işletme sayısı yedi kat artış gösterdi.

E-ticaret işletmelerinin 194 bin 446’sı İstanbul’da faaliyet gösteriyor. Ankara’da 39 bin 328, İzmir’de 32 bin 716, Bursa’da 21 bin 124, Antalya’da 16 bin 123, Konya’da 11 bin 389. İstanbul tek başına e-ticaret işletmelerinin yüzde 40’ını, bir başka hesaplamayla da Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya dışındaki 76 ilin toplamı kadar işletmeyi barındırıyor.

2021 yılındaki 381.5 milyar liralık e-ticaret hacmine sektör bazında bakıldığında lider beyaz eşya sektörü oldu. Beyaz eşya ve küçük ev aletleri yaklaşık 52.9 milyar lira, giyim, ayakkabı ve aksesuar 24.2 milyar lira, elektronik sektörü ise 21.4 milyar lira oldu. Bu alanları, 18.3 milyar lirayla havayolları, 14.5 milyar lirayla yemek, gıda ve süpermarket ile 10.7 milyar lirayla seyahat, taşımacılık ve depolama sektörleri izledi.

Kobiler dijital dünyanın sunduğu geniş imkânlardan yararlanıp işini internet üzerinden büyütmek için vakit kaybetmeden harekete geçmelidir. KOBİ’lerin dijital kanalları doğru şekilde kullanmaları gerekmektedir. Aksi takdirde, dijital dönüşümü sağlayamayanlar ve dolayısıyla fırsatı değerlendiremeyen Kobilerin dijital çöküş yaşayacağı kaçınılmazdır.

Kobi-Line Haber Merkezi
25.04.2022


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 899 defa görüntülendi.
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45
     
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ