Dönüşüm İçin Tavsiyelere Dikkat!
Dünya dijital uygulamalara ve platformlara doğru inanılmaz bir hızla eviriliyor. Yaşanan tüm gelişmeler ve değişen rekabet koşulları, yenilenmeyi ve dönüşümü mecbur kılarken; günümüzde KOBİ’ler için en önemli önceliklerinin başında dijitalleşen gelecekte varlıklarını sürdürmek anlamına geliyor. Türkiye ekonomisinin yüzde 98’ini oluşturan KOBİ’lere dijitalleşme yolculuklarında önemli tavsiyeler sunuluyor.
Dijital Kimlik Oluşturun
Bulunduğunuz tüm çevrimiçi mecralar işletmeniz hakkındaki dijital kimliğinizin oluşmasını sağlar. Dolayısıyla faaliyette bulunduğunuz sektör ile ilgili tüm online mecralarda mutlaka yer alarak; bu mecraları aktif ve etkili bir biçimde kullanmalısınız.
Web Sitenize Yatırım Yapın
Günümüzde KOBİ’ler ile müşteriler arasındaki ilk temas genellikle web siteleri üzerinden gerçekleşiyor. Web siteleri, müşterilerinizin hakkınızdaki tüm bilgilere hızlı ve kolay erişimini sağlıyor. Bu sebeple web siteniz yoksa mutlaka en kısa sürede gerekli adımları atın. Web siteniz mevcut ise güncel trendlere uygun olarak geliştirin. Mümkünse web sitenizin tek sayfadan oluşmamasına dikkat ederek; yüksek çözünürlüğe sahip görseller kullanın ve sitenizin mobil uyumlu olmasına da özen gösterin.
Görünür Olun
Online mecralardaki varlığınız her ne kadar şirketinize artı değer katsa da bu mecralarda gerekli çalışmaları ve yatırımları yapmanız gerektiğini unutmayın. Online mecralarda görünür olmanız ve arama motorlarında rakiplerinize oranla; daha üst sıralarda yer almanız sizin farkınızı gösterecektir. Dolayısıyla başta özgün ve arama motoru optimizasyonu (SEO) uyumlu içerikler oluşturmaya; ardından teknik altyapıya yönelik doğru yatırımlara önem verin.
Sosyal Medyada Aktif Olun
Aktif kullanıcı sayıları göz önüne alındığında sosyal medyanın oldukça önemli olduğunu aşikâr. Dolayısıyla KOBİ olarak başta büyük sosyal mecraları olmak üzere, işiniz ile uyumlu tüm platformlarda yer alın. Bu mecralarda şirketiniz ile ilgili paylaşımlar yapmanın yanı sıra farklı gruplara üye olarak bir network ağı geliştirebilirsiniz. Ayrıca sosyal medya mecralarında düşük maliyetlerle düzenli reklamlar vererek, hedef kitlenizin bulunduğu alanlarda görünür olabilir; ürün ve hizmetlerinizi bu alanlar üzerinden hedef kitlenizle buluşturabilirsiniz.
E-Posta Pazarlaması Yapın
Müşteri verilerinizi güncel tutmaya özen gösterin. Ayrıca müşterilerinizin satın alma potansiyelini göz önünde bulundurarak e-posta pazarlaması yapabilir; ürün ve hizmetlerinizle ilgili e-postalar gönderebilirsiniz. Ancak bu noktada müşterilerinizden ve kurumlardan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca gerekli izinleri almanız gerektiğini unutmamalısınız.
Analiz Yapmayı İhmal Etmeyin
KOBİ’lerin yaptıkları çalışmaların ardından gerekli analizleri yapmamaları ve elde ettikleri sonuçları değerlendirmemeleri en önemli hataların başında geliyor. Gerçekleştirdiğiniz tüm çalışmalar için analizler yapmayı işletmenizin bir parçası haline getirin ve elde ettiğiniz verilerden mutlaka faydalanın. Bunun için web sitesine gelen ziyaretçileri detaylı olarak tanımanıza; aynı zamanda hedef kitlenizin beklentisini de anlamanıza yardımcı olacak.
Kobi-Line Haber Merkezi
01.04.2020
Ziraat IBAN | TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06 |
İşbank IBAN | TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96 |
Akbank IBAN | TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45 |