Kalite Yönetimi İle Rekabette Fark Yaratın!
Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılayabilme kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamına denilmektedir. Kalite anlayışı günümüzde her işletme için büyük öneme sahip bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Müşteri memnuniyetinin sağlanması, ihtiyaçlara doğru çözümler bulabilme, standartlara uygun ürün ve hizmet sunabilme sayesinde işletmeler rakiplerine fark yaratmak istemektedirler.
Kalite ile birlikte Kalite Yönetimi, Kalite Yönetim Sistemleri, Kalite Planlaması, Toplam Kalite Yönetimi, ISO, Marka Tescil, Kalite Kontrol Birimi gibi birçok kavramda hayatımıza girdi. İşletmelerde kendilerini geliştirebilmek, değişen dünyaya ayak uydurmak, müşterilerine daha iyi ürün/hizmet sunabilmek adına bu gelişmeleri yakından takip etmektedirler. Böylelikle alınacak olan yeni kararlarda, insan kaynakları uygulamalarında, iş geliştirme ve kontrol süreçlerinde, tedarikçi ilişkilerinde kalite yönetim prosesleri devreye girmektedir. Bu durum performans ölçümlerinde de etkisini göstererek sorunlu alanların daha kolay tespitini sağlayarak, çözüm süreçlerini hızlandırmaktadır.
Kalite Güvence Sistemi ve ISO Standartları
1947 yılında kurulan Uluslararası Standardizasyon Organizasyonu (ISO) işletmelerin ve tüketicilerin belirli kurallar çerçevesinde işlem yapabilmelerini sağlayan bir belgelendirme kuruluşudur. Alınan belgeler işletmelerin, personelin, ürünün ya da hizmetin belirli bir standart veya teknik düzenlemeye uygun olduğunun yazılı olarak kanıtıdır.
Her sektör için farklı standartlar belirlenebilir. İşletmelerin faaliyet yürüttükleri alanlar ile ilgili hangi konularda kalite yönetimini yerine getirmek istediklerine karar verdikten sonra bu konuda akredite edilmiş bağımsız kurum ve kuruluşlara başvurularını yaparak müracaatlarını gerçekleştirebilirler. İlgili kuruluşlar, işletmelerin sahip olmaları zorunlu belgeler, yapılması gereken işlemler ve süreç ile ilgili gerekli uygunluk kontrollerini yerine getiren işletmelere kalite belgelerini verirler. Böylelikle tüketiciler almış oldukları ürün ya da hizmetin kalite standartlarına uygun olup olmadığını kolaylıkla kontrol edebilirler.
Kalite Belgeleri Nelerdir?
OHSAS 45001: İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite Standartları Belgesi
HACCP / ISO 22000: Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi
ISO 10002: Müşteri Şikayetleri Yönetim Sistemi Belgesi
ISO 27001: Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
ISO 14001: Çevre Yönetim Sistemi
ISO 50001: Enerji Yönetim Sistemi
ISO 9001: Kalite Yönetim Sistemi
Sizlerde sektörünüzle ilgili hangi alanlarda standartlara uygunluk göstermek istiyorsanız öncelikle buna karar vermelisiniz. Üstelik devlet desteklerinden faydalanarak maliyetlerinizi minimuma indirmeniz de mümkün.
Belgelendirme Desteği kapsamında 150.000 TL’ye kadar geri ödemesi olmayan destek programına başvuru yaparak hibelerden kolayca faydalanma imkânına sahipsiniz. Başvurularınızın doğru bir şekilde yapılabilmesi adına Kobi-Line Kobi Destek Bilgi Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz. Zirveye giden yolda Kobi-Line uzmanları her zaman yanınızda!
Kobi-Line Haber Merkezi
26.05.2021
Ziraat IBAN | TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06 |
İşbank IBAN | TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96 |
Akbank IBAN | TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45 |