0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Kriz Döneminde İşletmeler Nasıl Yol Almalı?

Kriz dönemleri işletmeler için zor zamanları ifade eder. Hemen hemen her alanda hissedilen belirsizlik, bütün işletmeleri olumsuz yönde etkileyebilir. Kriz dönemlerinde işletmelerin atabileceği doğru adımlar, hayatta kalmaları ve hatta daha da büyümeleri için gereklidir. Bu yazımızda kriz dönemlerinde işletmelerin neler yapabileceğini inceleyeceğiz.


Krizi Fırsata Çeviren İşletmeler Ayakta Kalır!

Kriz dönemleri işletmeler için zor zamanları ifade eder. Hemen hemen her alanda hissedilen belirsizlik, bütün işletmeleri olumsuz yönde etkileyebilir. Kriz dönemlerinde işletmelerin atabileceği doğru adımlar, hayatta kalmaları ve hatta daha da büyümeleri için gereklidir. Bu yazımızda kriz dönemlerinde işletmelerin neler yapabileceğini inceleyeceğiz.

Planlama Evresi

Kriz dönemlerinde bir işletmenin atması gereken en önemli adımlardan biri planlama evresidir. Şirketler, olası senaryoları dikkate alarak kriz dönemlerinde alacakları aksiyon planlarını önceden hazırlamalıdır. Bu senaryolar genellikle kazanç kayıpları, nakit akışındaki zayıflamalar veya iş gücü azaltmaları şeklinde tanımlanır. Bu senaryoların hazırlanması, herhangi bir kriz anında işletmenin hızlı ve etkili hareket etmesini sağlar.

Nakit Akışı Hesaplamaları

İşletmelerin krizleri yönetebilmesi, nakit akışını kontrol etmekle mümkündür. Kriz dönemlerinde nakit akışı, işletmelerin hayatta kalması için hayati öneme sahiptir. İşletmeler, nakit akışlarını dikkatlice izlemeli ve tahmin edilemeyen senaryolar için ayrılmış bir acil durum fonu oluşturmalıdır.

Fırsatları Değerlendirme

Her kriz döneminde işletmeler için belirlenmiş bir fırsatlar seti vardır. Bu fırsatlar, işletmenin daha agresif olması veya yeni bir pazarda uygulanması için yollar sunabilir. Örneğin, evden çalışma veya dijital platformlarda iş yapma biçimleri gibi yenilikleri keşfederek işler devam ettirilebilir.

İnsan Kaynakları Yönetimi

Kriz dönemlerinde insan kaynakları yönetimi, işletmeler için bir adım öne çıkmaktadır. İşletmelerin çalışanlarına, kendileriyle birlikte krizi atlamaları için destek sunmaları gerekmektedir. Bu, çalışanların kendilerini güvende hissetmelerine yardımcı olacak ve ilerleyen süreçlerde işletmelerin sağladığı desteklere karşılık çalışanların da desteğini sağlayacaktır.

Tüketiciye Destek

Kriz dönemlerinde işletmeler, müşterilerine karşı duyarlılık göstermelidir. Sektör, müşterilerin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde adapte olmalıdır. Bu dönemlerde müşterilere özel indirimler veya dikkat çekici kampanyalar, tüketici sadakati oluşturmak için yararlı olabilir. Bu tür kampanyalar işletmenizin kriz dönemlerinde müşteri kaybetmesini önleyerek, onların güçlü bir desteği olabilir.

Sonuç Olarak Özetle

Kriz dönemlerinde işletmelerin yapması gereken önemli adımların olduğunu gördük. En önemli adımlar ileride olası senaryoları düşünmek ve bir aksiyon planı oluşturmaktır. Nakit akışı planlaması, fırsatları keşfetme, insan kaynakları yönetimi ve müşteri desteği de kriz yönetimi planının başarısı için önemlidir. İşletmeler bu adımları doğru bir şekilde uygulayarak, zorlu kriz dönemlerinde hayatta kalmayı ve hatta büyümeyi başarabilirler. Unutmayın krizler içerisinde fırsatı barındırırlar. Bu fırsatları gören ve yöneten idareciler bu zor koşullardan büyük bir başarıyla çıkarlar.

İşletmeniz özelinde profesyonel ve uzman görüşü almak için daha detaylı analiz ve fikirler için Kobi-Line tecrübeli uzmanları ile görüşün.

Kobi-Line Haber Merkezi
27.10.2023


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 492 defa görüntülendi.
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45
     
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ