0850 811 2 444

TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
0850 811 2 444

Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşılır?

Hedef kitle; bir markanın ürünlerini ya da hizmetlerini satmak için ulaşmayı hedeflemeyi, belli özellikleri, ilgi alanları ve davranışları olan bir grubu temsil eder. Şirketler, hedef kitle analizleriyle, kendileri için doğru olan tüketici gruplarına ulaşmaya çalışırlar. Üretimi gerçekleştirilen ve pazarda yerini alan her ürünün ve hizmetin belli bir hedef kitlesi vardır. Hedef kitlesinin analizini doğru yapan ve hedef kitlesine doğru iletişim kanallarından ulaşan işletmeler her zaman için bir adım önde olacaktır.


Hedef Kitle Analizinin Önemi

Hedef kitle; bir markanın ürünlerini ya da hizmetlerini satmak için ulaşmayı hedeflemeyi, belli özellikleri, ilgi alanları ve davranışları olan bir grubu temsil eder. Şirketler, hedef kitle analizleriyle, kendileri için doğru olan tüketici gruplarına ulaşmaya çalışırlar. Üretimi gerçekleştirilen ve pazarda yerini alan her ürünün ve hizmetin belli bir hedef kitlesi vardır. Hedef kitlesinin analizini doğru yapan ve hedef kitlesine doğru iletişim kanallarından ulaşan işletmeler her zaman için bir adım önde olacaktır.

Günümüz koşulları altında bir kurumun hedef kitlesiyle işbirliği yapmadan, görüşlerini dikkate almadan yaşaması imkânsızdır. Kar amaçlı işletmelerin, tüketici, ortaklar ve çalışanlar gibi hedef kitleleriyle iletişimi, yönetim çalışmaları içinde önemli bir yer tutar. Özellikle çalışanlarıyla ve müşterileriyle etkili ve verimli iletişim kurabilen firmaların rakipleri arasında daha başarılı ve daha çok aranan kurumlar olduğu görülmektedir.

Hedef Kitle Belirleme

Hedef kitlenizi belirlemek için öncelikle ürününüzü ya da hizmetinizi iyi bir şekilde tanımalısınız. Ne satmaya çalıştığınızı bilmeden, hedef kitlenizi doğru bir şekilde tanımlayamazsınız. Bu yüzden ilk önce markanızı ve markanızın sunduklarını gözden geçirmelisiniz. Markanızı ve ürünlerinizi analiz ettikten sonra bu ürünlere ilgi duyacak müşterileri tanımlayabilirsiniz. Artık kitlenizi daha spesifik özelliklerine göre şekillendirmelisiniz. Cinsiyet dağılımı, yaş aralığı, sosyo-ekonomik seviye ve tüketici davranışlarını incelemelisiniz.

Hedef kitle analizi yapmak ile daha doğru stratejiler oluşturularak, yapılan pazarlama çalışmalarından alınan yatırım getirisi artırılır. Ürününüze veya hizmetinize yönelik iyi analizler yapmalı ve hedef kitlenizi yapılan analizlere göre belirlemelisiniz. Demografik özellikler, ikametgâh ve ekonomik durum kitlenin belirlenmesinde önemlidir.

Doğru hedef kitlesi ile ürünün veya hizmetin gelişimini sağlayabilirsiniz. Bu analizleri yapmanın başlıca sağladığı avantajları da şöyle sıralayabiliriz; pazarın mevcut durumunu görmenizi, doğru müşteri profillerinin oluşmasını,  tüketicilerin ihtiyaçlarını görmenizi ve marka bağlılığı ile devamlılık sağlayabilirsiniz.

İşletmelerin hedef kitlesinin kim olduğunu bilmesi, dikkat etmeleri gereken en önemli noktalardan biridir. Örneğin, hedef kitlenizin ziyaret ettikleri web sitelerini veya Google aramasına ne girdiklerini biliyorsanız, onlara bir adım daha yakınsınız demektir. Ürünleri seçmek ve karşılaştırmak için hangi ölçütleri kullandıklarını da biliyorsanız, web sitenizin veya mağazanızın içerik açısından nasıl yapılandırılması gerektiğini bu sayede öğrenebilirsiniz.

Kobi-Line Haber Merkezi
21.01.2021


Hibe Kredi Haberlerini Mail Adresinize Gönderelim!
Bu içerik 4924 defa görüntülendi.
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
TÜRKİYE’NİN KOBİ DESTEK HATTI
Anatolia Group
Veko Giz Plaza Maslak Meydan Sokak 3 TR-34396 Sarıyer-İstanbul
0850 811 2 444
İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü No: 833782
Maslak Vergi Dairesi No: 068 082 6416
Ziraat IBAN TR89 0001 0004 5665 9670 7750 06
İşbank IBAN TR27 0006 4000 0011 0520 9291 96
Akbank IBAN TR35 0004 6006 4588 8000 1326 45